0

Utánvételes vásárlás

Miért nem lehet webáruházunkban „utánvéttel” rendelni?

Működésünk során - az elmúlt 4 évben - többen felvetették, hogy a fizetési módok között nem választható az „utánvétel”. 

Néhány tudnivaló, amit nem biztos, hogy tudott az „utánvételes” küldeményekről:

Az utánvételes fizetésnek kétségkívül vannak előnyei a címzett számára, hátrányai között a kb. 500 Ft-os felárát szokták emlegetni az előre fizetett küldeményhez képest. A feladónak viszont esetenként jelentős hátrányt okoz az utánvételes küldemény, hogy mire is gondolunk?

A Posta visszaküldi nekünk a feladott „utánvételes” küldeményt, ha azt Ön bármely okból nem vette át 10 munkanapon belül. Az mindegy, hogy a megrendelő felelőtlenül rendelt, vagy egyszerűen nem volt otthon, esetleg a kézbesítő rossz helyen kereste a címzettet, talán rossz postaládába dobta az értesítőt, mindegy ki hibázott, az eredmény a lényeg, nem sikerült a kézbesítés. A visszaküldés díja megegyezik az odaküldés díjával. Egy átlagos át nem vett csomag – a feleslegesen elvégzett adminisztrációs és csomagolási munkánkon felül – összesen kb. 2500-3000 Ft veszteséget jelent, ezt az összeget ugyanis ki kell kifizetnünk a Postának úgy, hogy értékesítés nem is történt.

Végeredményként minden költséget így, vagy úgy Önök a vásárlók fizetnek meg. Annak érdekében, hogy a kézbesíthetetlen küldeményekből adódó veszteségeket ne kelljen a többi vásárlónkkal megfizettetni, ezért nem lehetséges webáruházunkban az „utánvételes” megrendelés.

Téves biztonságérzet:

Leendő vásárlóink azzal indokolják igényüket az „utánvételes” vásárlásra, hogy az sokkal biztonságosabb, mert csak az átvételkor kell fizetni. Ezt nevezzük mi téves biztonságérzetnek.

Az „utánvétel” hivatalos elnevezése: fizetést követő kézbesítés, ami azt jelenti, hogy csak a csomag kifizetését követően adja át Önnek a küldeményt a futár, így Ön csak a kifizetést követően bonthatja ki a csomagot. Az átvétel igazolása azt jelenti, hogy a bontatlan küldeményt átvette, a belső tartalom gyakorlatilag bármi lehet. Ez - kockázatát tekintve - pontosan megegyezik az előrefizetéssel történő vásárlással, az eredmény mindkét esetben ugyanaz, csak a kifizetést követően kapja meg a küldeményt, a kifizetést követően bonthatja ki a csomagot.

Az „utánvételes” vásárlásnál a küldeményről fizetés előtt csak annyit tudhat, hogy a doboz kicsi - nagy, könnyű - nehéz, zörög - nem zörög, de gondoljon bele, belül bármi lehet. Ugyanis, ha vásárlóinkat be szeretnék csapni, azt utánvételes küldeménnyel is megtehetnénk, mert a küldeményt csak az átvételt követően bonthatja ki, így gyakorlatilag csak a kifizetést követően tud meggyőződni arról, hogy a csomagban a megrendelt – és már kifizetett – áru van-e. Természetesen nem akarunk becsapni senkit, még véletlenül sem! 

Bízunk abban, hogy  bizalmat kapunk Öntől, és rendszeres, visszatérő vásárlónkká válik Ön is!

Összegzésként megállapítható, hogy  amennyiben egy vállalkozás csalási szándékkal kíván Önnek értékesíteni, akkor éppen az „utánvételes” küldemény biztosíthatja az eladó követhetetlenségét - névtelenségét, ugyanis ebben az esetben még egy bankszámla számra sincs szükség a pénz felvételéhez. Az beszedett pénzt kézbesítő postás gyakorlatilag bárkinek, aki a megadott címen az ajtót kinyítja átadja az Öntől beszedett pénzt. Előrefizetés esetében Ön rendelkezik egy bankszámlaszámmal, amely biztosítja Önt arról, hogy valós cég vagy magánszemély van az értékesítés mögött. Bankkártyás fizetésnél pedig a biztonságot a bankkártya elfogadást biztosító bank jelenti, ők ugyanis csak valós, megbízható vállalkozásokkal szerződnek, és a szerződéskötés előtt megviszgálják, hogy valóban működik-e a webáruház.